ریزش مو در سگ و گربه روندی طبیعی است؛ این حیوانات هر روزه تعداد زیادی از موهای خود را از دست می‌دهند تا موهای جدید بتواند جایگزین موهای قدیمی و مرده شود. ریزش مو در سگ‌ها و گربه‌ها در فصل بهار و پاییز شدیدتر است و معمولا حیواناتی که در خانه زندگی می‌کنند، ریزش موی شدیدتری را نسبت به حیوانات خیابانی در تمام فصول سال تجربه می‌کنند. و اغلب نیاز به روش‌های مراقبتی مانند غذای گربه با کیفیت و مصرف قرص ضد ریزش مو گربه دارند.

اما ریزش موی پت، همیشه روال طبیعی خود را طی نمی‌کند و ممکن است به دلایلی بیش از اندازه باشد که در این صورت، نشانه‌ی ضعف عمومی یا بیماری در حیوان دلبند شما است. بیماری‌های پوستی، حساسیت، ضعف عمومی بدن و نگهداری نامناسب از دلایل عمده ریزش مو در گربه‌ها است.

در ادامه قصد داریم به صورت تخصصی و جامع به دلایل ریزش موی گربه بپردازیم و 5 نمونه قرص ریزش مو گربه خوش خوراک، که دارای تاییدیه دامپزشکان است، به شما معرفی کنیم. اگر حس می‌کنید گربه شما دچار ریزش مو شده و نیاز به مصرف مکمل‌های دارویی دارد، این محتوا حتما برایتان مفید خواهد بود.

 

علت ریزش موی گربه

به طور کلی، گربه‌ها موجودات حساسی هستند و در شرایط مختلف ممکن است ریزش مو را تجربه کنند؛ تغییر رژیم غذایی، استرس، تغییر محل زندگی، حضور مهمان، بروز بیماری، مشکلات پوستی، وجود انگل‌های پوستی یا کک، کمبود تغذیه‌ای، عوارض دارویی، بارداری یا شیردهی و … از دلایل متعددی هستند که ممکن است با واکنش ریزش مو در گربه مواجه شود.

شانه گربه

شانه گربه

نظافت روزانه و مداوم، تغذیه مناسب و استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای، پاکیزه بودن محل زندگی، کاهش استرس، کوتاه کردن مرتب مو خصوصا در نژادهای مو بلند و برس کشیدن روزانه از مهم‌ترین عواملی هستند که ریزش مو در گربه‌ها را به حداقل می‌رساند.

آیا ریزش مو گربه قابل درمان است؟

اگر تجربه‌ی نگهداری از حیوانات خانگی را داشته باشید می‌دانید که حیوانات بسته به نژاد و شرایط نگهداری به طور روزانه ریزش مو را تجربه می‌کنند، بنابراین ریزش موی گربه را نمی‌توان به طور کامل حذف یا متوقف نمود. در واقع ریزش روزانه و فصلی موی بدن گربه بخشی از روند رشد و سلامتی او است اما اگر مقدار ریزش بیش از حد استاندارد باشد باید درمان شود و به وسیله‌ی دارو، انواع مکمل‌ها و قرص ریزش مو گربه کنترل شود.

ریزش مو گربه

ریزش مو گربه

درمان ریزش موی گربه

اگر حس می‌کنید گربه‌تان دچار الگوی ریزش موی شدیدی شده، در اولین گام پیشنهاد می‌شود او را نزد دامپزشک ببرید و از درمان خودسرانه بپرهیزید. درمان ریزش مو گربه‌ها باید توسط دامپزشک صورت بگیرد؛ خصوصا اگر با بی‌حالی یا بی‌اشتهایی گربه، خارش و قرمزی پوست، لیسیدن موضع توسط حیوان یا ریزش تکه‌ای مو همراه باشد.

درمان خانگی ریزش مو گربه

اگر ریزش مو به علت بیماری نباشد، می‌توان تا حد قابل توجهی آن را کنترل کرد. در زیر چند راهکار خانگی برای درمان ریزش موی گربه پیشنهاد شده است:

  • گربه را به طور مرتب استحمام کنید؛ البته استحمام گربه در هر نژاد و سنی متفاوت خواهد بود که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید.
  • هر روز موهای پت را شانه بزنید. بهتر است از شانه‌های استاندارد و متناسب با نژاد گربه استفاده کنید.
  • از شامپو و لوسیون‌های معتبر برای شست‌وشو و مراقبت‌های پوستی حیوان استفاده کنید.
  • سعی کنید نظارت بیشتری بر تغذیه پت داشته باشید و همواره از برندهای معتبر برای تغذیه حیوان خانگی‌تان استفاده کنید.
  • نسبت به وجود انگل‌های پوستی و کک هوشیار باشید و در صورت لزوم، درمان دارویی را زیر نظر دامپزشک آغاز کنید.
  • حیوان را از مواجهه با مواد حساسیت‌زا، چه بوییدنی و چه پوستی دور نگه دارید.
  • اجازه ندهید گربه بیش از حد مجاز در مجاورت نور مستقیم خورشید باشد.
جلوگیری از ریزش مو گربه

جلوگیری از ریزش مو گربه

قرص خوراکی ضد ریزش مو گربه

داروهای ضد ریزش موی گربه در اشکال مختلفی مانند قرص، تشویقی، قطره و خمیر، توسط برندهای گوناگون به بازار عرضه می‌شوند.

قرص ضد ریزش مو گربه نوعی قرص و مکمل غذایی گربه است که طعم و بوی دلپذیری برای گربه‌ها دارد. همچنین به دلیل داشتن مقادیر بالای بیوتین و زینک و سایر ریزمغذی‌های ضروری، باعث بهبود عملکرد سلول‌های پوست و مو می‌شود. این قرص‌ها به دلیل دارا بودن طعم و بوی دلپذیر حکم میان وعده یا تشویقی را برای حیوان دارند. و باعث می‌شوند گربه میل و رغبت بیشتری برای خوردن آن از خود نشان دهد.

برندهای مختلف، چه ایرانی و چه خارجی، اشکال مختلف داروهای خوراکی و قرص ضد ریزش مو گربه را تولید می‌کنند که هر کدام طعم و بوی متفاوتی داشته و در مقدار ریز مغذی‌ها نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در ادامه 5 داروی موثر در درمان ریزش مو گربه را به شما معرفی می‌کنیم:

قرص مخصوص پوست و مو جیم کت

Gimcat Skin & Coat Tabs
  • مناسب برای:تقویت پست و مو
  • تولید کشور:آلمان
  • فاقد قند و مواد نگهدرانده
ورود به صفحه

 

قرص گربه جیم کت مدل تقویت پوست و مو GimCat Tabs Skin & Coat

یکی دیگر از محصولات برند جیم کت، قرص تقویتی پوست و موی گربه است که هر بسته حاوی 67 عدد قرص می‌باشد. این محصول ساخت کشور آلمان است و برای گربه‌های بالغ (بالای یک سال) در همه‌ی نژادها مناسب است.

قرص گربه جیم کت مدل تقویت پوست و مو به دلیل سرشار بودن از انواع ویتامین‌ها، علاوه بر این که باعث جلوگیری از ریزش مو حیوان می‌شود، باعث رشد موهای تازه و شاداب و درخشندگی هر چه بیشتر موها می‌شود. مقدار بالای بیوتین و زینک در این محصول فرموله میشود. و در تولید آن از شیر و مشتقات آن بهره گرفته شد‌ه است. این قرص طعم شیر دارد و فاقد هر گونه مواد افزودنی شیمیایی یا غیرمجاز است به همین دلیل مصرف مداوم و طولانی مدت آن هیچ ضرری برای حیوان ندارد.

 

قرص مولتی ویتامین گربه تاپ تن بیفار 180 عددی

Beaphar Top 10 Tabs
  • مناسب برای:گربه جوان و بالغ
  • تولید کشور:هلند
  • فاقد قند و مواد نگهدرانده
ورود به صفحه

قرص مولتی ویتامین گربه تاپ تن بیفار Beaphar Top 10

این محصول در واقع یک مولتی ویتامین است. و هر بسته از آن حاوی 180 عدد قرص تقویتی بوده و محصول کشور هلند است. از این محصول می‌توان برای گربه‌های جوان و بالغ در همه‌ی نژادها استفاده نمود. انواع مواد معدنی و عناصر کمیاب، که برای سلامت و تقویت ایمنی گربه‌ها مفید است، در قرص TOP 10 بیفار موجود است به همین دلیل این محصول نه تنها برای رشد موها و سلامت پوست، بلکه برای حفظ سلامت و مقاومت استخوان‌ها، سلامت دندان، تقویت سیستم بینایی و سلامت دستگاه قلب و عروقی نیز مفید است.

 

قرص مخمر بیفار 250 عددی

Beaphar Brewers Yeast Tablets
  • مناسب برای:
  • تولید کشور:هلند
  • حاوی سیر و مخمر
ورود به صفحه

قرص مخمر بیفار ریزش مو Beaphar Brewers Yeast Tablets

این محصول حاوی 100 عدد قرص از برند بیفار ساخت کشور هلند است. قرص ریزش مو گربه بیفار از سیر و مخمر آبجو تشکیل می‌شود و علاوه بر گربه‌ها، برای سگ‌ها نیز قابل استفاده است. ویتامین‌های گروه B ، روی، فسفر، منیزیم، بیوتین و … همگی در دانه‌های قرص مخمر بیفار موجود هستند که علاوه بر تقویت و سلامت پوست و مو، باعث کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد قلب و سیستم عروقی و همچنین پیشگیری از سرطان در حیوان دلبند شما می‌شود.

از این محصول می‌توانید برای سگ‌ها و گربه‌های بالای شش ماه استفاده کنید.

 

قرص ریزش مو گربه جیم کت علف دریایی 30 عددی

GimCat Tablets Seagrass
  • مناسب برای:درمان ریزش مو
  • تولید کشور:آلمان
  • فاقد هرگونه مواد و افزودنی‌های شیمیایی
ورود به صفحه

قرص گربه جیم کت مدل ریزش مو  GimCat Tablets Seagrass

این محصول حاوی 30 عدد قرص درمانی بوده و تولید کشور آلمان است. ماده‌ی اولیه تشکیل دهنده‌ی قرص ریزش مو گربه جیم کت، علف دریایی است و یکی از مفیدترین محصولاتی است که به منظور جلوگیری از ریزش موی گربه، توسط دامپزشکان توصیه می‌شود. از این قرص می‌توان برای تمام نژادهای گربه استفاده کرد.

این محصول فاقد مواد نگهدارنده بوده و به دلیل داشتن مقدار بالای بیوتین و ماسکارپون باعث بهبود و سلامت روند رشد مو و ناخن گربه‌ها می‌شود. قرص ریزش موی جیم کت به دلیل داشتن طعم و عطر ماهی برای گربه‌ها بسیار خوشایند است.

قرص تقویت کننده پوست و موی گربه دکتر کلادرز Dr. Clauder’s Fell Aktiv

محصولات دکتر کلادرز، ساخت کشور آلمان، از برترین برندهای خوراکی و داروهای تقویتی حیوانات خانگی است که در سراسر دنیا توسط دامپزشکان پیشنهاد می‌شود. قرص تقویت کننده پوست و موی دکتر کلادز حاوی مخمر و فراورده‌های لبنی و سرشار از ویتامین‌های گروه A  ، B  ،  D، E  ، اسید فولیک، بیوتیون، روغن ماهی، امگا 3 و اسیدهای چرب ضروری است که علاوه بر تقویت و رشد پوست و مو باعث سلامت عمومی بدن گربه نیز می‌شود. ارزش دارویی این محصول به حدی بالا است که از آن به عنوان داروی موثر تقویتی در گربه‌های موبلند، مانند پرشین کت، استفاده می‌شود. مصرف روزانه و مداوم این قرص هیچ گونه عارضه‌ای ندارد و برای گربه‌هایی که پوست و موی حساس و آسیب‌پذیر دارند، بسیار مناسب است.

فوائد مصرف قرص خوراکی ضد ریزش موی گربه

اولین و مهم‌ترین فایده‌ی قرص ریزش مو گربه، توقف و کاهش سرعت ریزش مو در حیوان است. برندهای مختلف محصولات خوراکی ریزش مو، حاوی مواد مفید و موثر برای تقویت فولیکول‌های موی گربه هستند که در مصرف مداوم فوائد زیر را برای گربه دلبند شما به همراه خواهد داشت:

  • این قرص‌ها باعث سلامت بیشتر پوست و مو می‌شوند.
  • باعث شفافیت بیشتر، نرمی و براق شدن موی گربه می‌شوند.
  • از ریزش و شکنندگی مو و ناخن گربه جلوگیری می‌کند.
  • زینک و بیوتین مورد نیاز گربه با مصرف این قرص تامین می‌شود. البته به غیر از این دو ماده ارزشمند و مفید، این قرص‌ها معمولا ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری نیز دارند که در برندهای مختلف اندک تفاوت‌هایی دارند.
  • شیر و لبنیات ، مخمر، پروبیوتیک، علف‌های دریایی، روغن‌ و چربی مفید از مواد تشکیل دهنده‌ی قرص ریزش مو است.
  • برندهای معتبر قرص‌های ریزش مو، محصولی بدون شکر، افزودنی‌های شیمیایی، رنگ‌ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی تولید می‌کنند.
فواید قرص ضد ریزش مو گربه

فواید قرص ضد ریزش مو گربه

سخن پایانی

قبل از هر گونه روند درمانی، لازم است علت ریزش مو کشف شود. مراجعه به دامپزشک اولین و مهم‌ترین گامی است که برای درمان ریزش مو سگ یا گربه دلبندتان باید بردارید. پیشنهاد می‌دهیم از مصرف خودسرانه مکمل‌های تقویتی و انواع قرص ریزش مو گربه خودداری کنید.

در این محتوا سعی کردیم 5 قرص تقویتی موثر در درمان ریزش مو گربه را که در بازار ایران موجود است، به شما معرفی کنیم. همه‌ی این محصولات را می‌توانید با تضمین کیفیت و اصالت کالا از پت شاپ آرکوپت تهیه نمایید. از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید و موثر واقع شده باشد.