خوراک ریکاوری گربه نوعی غذای رژیمی است که به منظور تقویت و ریکاوری گربه‌ و سگ‌ها فرموله شد‌ه است. و هدف آن تسریع روند بهبودی گربه یا سگ می‌باشد. با توجه به این که سگ‌ها و گربه‌های بیمار یا دارای ضعف جسمانی علاقه‌ی کمتری به خوردن غذا نشان می‌دهند، انواع کنسرو ریکاوری به دلیل داشتن طعم و عطر دلچسب‌تر و همچنین قدرت جذب و هضم بالاتر می‌تواند انرژی و مواد مغذی بیشتری به بدن پت برساند تا او سریع‌تر حال مساعد جسمانی خود را به دست آور‌‌‌د.

در این مقاله قصد داریم انواع کنسرو ریکاوری سگ و گربه را که از نظر طعم و مزه بی‌نظیر هستند و هر گربه‌ی عاقلی به آن‌ نه نمی‌گوید! به شما معرفی کنیم. اگر سگ و گربه‌ی محبوبی دارید که به علت بیماری کم‌خوراک شد‌ه، این محتوا را دنبال کنید.

کنسرو ریکاوری Recovery در چه مواردی استفاده می‌شود؟

کنسرو ریکاوری گربه یک غذای مقوی با طعم و عطر تحریک کننده می‌باشد به طوری که اشتها را در حیوان برانگیخته و باعث میل بیشتر او به خوردن می‌شود. انواع خوراک ریکاوری دارای ریزمغذی‌های فراوان هستند. و  نوعی غذای کامل به حساب می‌آیند به طوری که گربه بیمار حتی با خوردن مقدار اندک آن بتواند انرژی کافی برای بهبود و فعالیت‌های روزانه‌‌اش را باز یابد. قدرت هضم و جذب بالاتر از دیگر ویژگی‌های این کنسروها می‌باشد به نحوی که دستگاه گوارش پت می‌تواند به راحتی آن را هضم کند. چگالی انرژی بسیار بالا، غلظت بالای مواد مغذی، طعم و عطر مورد پسند حیوان و قدرت هضم بسیار آسان چهار ویژگی‌ مهم خوراک ریکاوری است. که برخلاف غذای خشک گربه خانگی به شکل انواع غذای تَر به بازار عرضه شد‌ه است.

غذای دوران نقاهت سگ و گربه

غذای دوران نقاهت سگ و گربه

از انواع خوراک و کنسرو Recovery را در موقعیت‌های زیر می‌توان استفاده نمود:

  • بیماری و دوره نقاهت
  • پس از عمل جراحی
  •  بارداری و شیردهی
  •  بیماری‌های کبدی از جمله کبد چرب
  • اختلال سوخت و ساز
  • سوء تغذیه
  • و  سایر مواردی که طبق دستور دامپزشک، پت نیازمند جیره‌ی غذایی مقوی‌تری می‌باشد.

بهترین کنسرو ریکاوری موجود در بازار کدام است؟

برندهای مختلف تامین غذای حیوان، مدل‌های مختلفی از کنسرو ریکاوری را به بازار عرضه کرده‌اند که هر کدام از نظر ریزمغذی‌ها و مواد معدنی تفاوت‌های اندکی با یکدیگر دارند. علاوه بر آن احتمال دارد سگ یا گربه محبوب شما نسبت به خوردن غذاهای یک برند خاص علاقه‌ی بیشتری نشان د‌هد. در ادامه 5 نمونه از بهترین کنسرو ریکاوری گربه را که در بازار ایران موجود است به شما معرفی می‌کنیم:

 

کنسرو ریکاوری سگ و گربه رویال کنین

Royal Canin Recovery can for Cats and Dogs
  • مناسب برای:دوران نقاهت و بیماری
  • تولید کشور:فرانسه
  • مناسب در زمان بارداری، شیردهی، رشد و داشتن کبد چرب
ورود به صفحه

کنسرو ریکاوری رویال کنین (سگ و گربه) Royal Canin Recovery for Cats & Dogs

محصولات رویال کنین یکی از بهترین و مشهورترین برندهای خوراک پت در جهان است که به جرات می‌توان گفت کیفیت تمام محصولاتش ایده‌آل و طبق بالاترین استانداردهای جهانی می‌باشد. کنسرو ریکاوری رویال کنین نوعی غذای تر با وزن 195 گرم است که هم برای سگ‌ها و هم برای گربه‌ها قابل استفاده است. این محصول دارای طعم و عطر بی‌نظیری است؛ به طوری که کمتر سگ یا گربه‌ای را می‌توان یافت که به خوردن آن رغبت نشان ندهد. از این محصول مقوی می‎توان در دوران نقاهت یا بیماری سگ و گربه استفاده کرد.

کنسرو ریکاوری رویال کنین از چربی‌های مفید، مواد معدنی، ویتامین‌های ضروری و قابل هضم، پروتئین‌های بسیار باکیفیت، کربوهیدارت‌های مفید، آنتی‌اکسیدان و … تشکیل می‌شود. کنترل التهاب و بهبود سرعت رشد سلولی از دیگر فواید استفاده از این محصول می‌باشد.

کسور ریکاوری رویال کنین ساخت کشور فرانسه است و در همه‌ی کشورهای دنیا به عنوان خوراکی محبوب و مقوی برای سگ‌ها و گربه‌ها شناخته می‌شود. این کنسرو نیاز به آماده‌سازی قبلی ندارد و شما می‌توانید پس از باز کردن درِ آن، خوراک را در اختیار حیوان قرار دهید. قابل به ذکر است این محصول فاقد مواد نگهدارنده و آنتی‌بیوتیک است و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.

 

کنسرو ریکاوری پروپلن (سگ و گربه)   Pro Plan Convalescence

یکی دیگر از محصولات مفید که به منظور بهبود و بازیافت قوای سگ‌ها و گربه‌ها تولید شد‌ه است، کنسرو ریکاوری پروپلن می‌باشد. این محصول 195 گرم وزن دارد، تولید کشور فرانسه است و هم برای سگ‌ها و هم گربه‌ها قابل استفاده است. اگر حیوان خانگی شما بالای 6 هفته دارد، این محصول خوش خوراک و سرشار از انرژی می‌تواند گزینه‌ی مفیدی برای او باشد. همچنین اگر گربه‌تان در دوران شیردهی است و به تغذیه قوی‌تری نیاز دارد، کنسرو ریکاوری پروپلن به دلیل  داشتن پروتئین‌ها و ویتامین‌های کامل می‌تواند به تقویت قوای جسمانی گربه مادر کمک شایانی نماید.

 

کنسرو ریکاوری هیلز (سگ و گربه)  Hill’s Urgent Care with chicken

کنسرو تقویتی و ریکاوری هیلز با طعم مرغ به بازار عرضه می‌شود و وزن آن 156 گرم است. این خوراک ساخت کشور آمریکا است و هم برای سگ‌ها و هم برای گربه‌ها قابل استفاده است. این کنسرو به دلیل سطح بالای پروتئین و کالری افزایش یافته به خوبی می‌تواند روند بهبود و بازیابی سلامت را در پت سرعت بخشد. تقویت سیستم ایمنی و افزایش قدرت دفاعی بدن، یکی دیگر از فواید این کنسرو است. کنسرو ریکاوری هیلز به دلیل داشتن طعم دلپذیر، حیوان را به اشتها وا می‌دارد. چنانچه سگ یا گربه شما به طعم مرغ علاقه دارد، این کنسرو خوش خوراک می‌تواند غذای مورد علاقه‌ی او در دوران بیماری و پس از آن باشد.

 

کنسرو ریکاوری گربه شایر

Shayer Recovery for Cats
  • مناسب برای:دوران نقاهت و بیماری
  • تولید کشور:ایران
  • مناسب در زمان بارداری، شیردهی، رشد و داشتن کبد چرب
ورود به صفحه

کنسرو ریکاوری گربه شایر Shayer Cat Recovery Soup Chicken and pumpkin

این محصول از مرغ و بوقلمون تشکیل خواهد شد و در بسته کنسروی 200 گرمی به بازار عرضه می‌شو‌د. کنسرو ریکاوری شایر تولید کشور ایران است و از نظر کیفیت و ارزش غذایی با برندهای مطرح جهانی رقابت می‌کند. از کنسرو ریکاوری شایر تنها برای گربه‌های بالغ که دارای بی‌اشتهایی یا سوء تغذیه هستند و یا دوران نقاهت پس از جراحی یا بیماری را طی می‌کنند، می‌توان استفاده کرد. همچنین این محصول برای گربه‌های باردار و شیرده و گربه‌هایی که دارای کبد چرب هستند، مناسب است.

قیمت محصولات شایر در مقایسه با محصولات خارجی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

 

کنسرو ریکاوری پتچی (سگ و گربه) Petchi Recovery

پتچی نام یک برند ایرانی است که در زمینه‌ی تولید محصولات خوراکی برای سگ و گربه فعالیت دارد. کنسرو ریکاوری پتچی یک محصول با کیفیت است که در بسته‌های 120 گرمی با قدرت هضم آسان و ارزش غذایی بالا فرموله شد‌ه است. از این محصول برای سگ‌ها و گربه‌های باردار یا پت‌هایی که دچار سوءتغذیه شد‌ه‌اند می‌توان استفاده نمود. اگر حیوان محبوب شما دچار بیماری کبدی شد‌‌‎ه یا دوران نقاهت و بیماری خود را طی می‌کند، کنسرو ریکاوری پتچی می‌تواند یک گزینه‌ی عالی و در عین حال مقرون به صرفه و اقتصادی برای خانوار باشد. این کنسرو برای انواع سگ و گربه که به تغذیه‌ی غنی‌تر احتیاج دارند مناسب است.

کنسرو سگ و گربه

کنسرو سگ و گربه

 

سخن پایانی

انواع محصولات ریکاوری غالبا به صورت پوچ و سوپ‌مانند و به شکل کنسرو به بازار عرضه شده‌اند. ویژگی کلی این محصولات ارزش غذایی بالاتر به همراه طعم و عطر دلپذیر و هضم آسان است. به نحوی که سگ یا گربه با خوردن مقدار کم آن نیز انرژی لازم را دریافت نماید. پوچ‌های ریکاوری از نظر بافت غذایی به نحوی تولید می‌شوند که حیوان نیاز به جویدن نداشته باشد و حتی با سرنگ و شیشه‌های مخصوص هم بتوان از آن‌ها استفاده نمود. این کنسروها نیاز به آماده‌سازی قبلی ندارند و پس از قرار گرفتن در دمای محیط و باز شد‌ن در آن، می‌تواند در اختیار پت قرار گیرد. هر بسته پس از باز شدن در کنسرو باید حداکثر طی 3 روز مصرف شود؛ اگر چه کنسروهای ریکاوری بافتی شل و نسبتا مایع دارند اما همچنان باید سگ یا گربه دسترسی به آب آشامیدنی تمیز داشته باشند.

ما در این محتوا 5 برند مطرح خارجی و ایرانی کنسرو ریکاوری را معرفی کردیم و به طور خلاصه ویژگی‌های هر کدام را بازگو کردیم. شما می‌توانید با توجه به ذائقه‌ی حیوان و بودجه‌ای که در نظر دارید هر محصول را از پت شاپ آرکوپت تهیه نمایید.

در پایان از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب ارائه شد‌ه بتواند در حفظ سلامت پت‌های دوست داشتنی مفید واقع شود.