استفاده از غذای باکیفیت یکی از مهم‌ترین عواملی است که در سلامت حیوان خانگی و طول عمر او نقش عمده دارد؛ خصوصا گربه‌ها که حیواناتی ظریف و وسواسی با دستگاه گوارش حساس هستند! انواع غذای خانگی، غذای خشک، پوچ و کنسروها از بهترین نوع رژیم غذایی برای گربه‌ها هستند که البته متناسب به سن حیوان، جثه، نژاد، شرایط بدنی و ذائقه‌ی پت ممکن است تنها برند خاص یا مدل خاصی از غذا برای حیوان دلبندتان مناسب باشد. رژیم غذایی پت بهتر است زیر نظر دامپزشک انتخاب شود تا سلامت عمومی او و قوای بدنش بهتر و کامل‌تر تامین شود. در این محتوا قصد داریم راجع به غذای تر یا کنسرو گربه اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم و همچنین بگوییم بهترین کنسرو برای گربه چه ویژگی باید داشته باشد. با ما همراه باشید:

چرا غذای کنسروی برای گربه‌ها مناسب‌تر است؟

گربه‌ها موجوداتی حساس هستند و سیستم گوارش آن‌ها نیز توانایی هضم هر غذایی را ندارد. به عنوان مثال، آن‌ها نمی‌توانند شیر گاو یا گوشت خام هضم کنند! آن‌ها در صورت مصرف منابع پروتئینی به صورت خام دچار مشکلات گوارشی متعددی می‌شوند. از سوی دیگر، سیستم ادراری |آن‌ها نیز دارای حساسیت‌هایی است. اکثر نژادهای گربه مستعد بیماری‌های مجاری ادراری هستند که یکی از عمده‌ترین دلایل آن عدم مصرف آب کافی است. به همین دلیل بیشتر دامپزشکان تغذیه پت با غذای تر یا کنسرو گربه را نسبت به غذای خشک یا غذای خانگی ارجح‌تر می‌دانند و معتقدند غذای کنسروی و تر باید در رژیم غذایی روزانه‌ پت گنجانده شود.

بهترین کنسرو برای بچه گربه

بهترین کنسرو برای بچه گربه

فواید استفاده از کنسرو گربه

برندهای معتبر غذای کنسروی حاوی پروتئین‌ کافی و باکیفیت، چربی‌های ضروری، ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی مورد نیاز بدن گربه است و به دلیل تَر بودن، باعث می‌شود حیوان آب کافی نیز دریافت کند. همچنین غذای کنسروی به طور کامل پخته شده و نیاز به آماده سازی قبلی ندارد و همین مساله باعث سهولت و راحتی بیشتر برای صاحبان پت می‌شود.

یکی دیگر از فواید مصرف غذای کنسروی، عدم استفاده از مواد نگهدارنده در فرایند تولید آن است؛ انواع پوچ یا کنسرو پس از باز شدن باید مصرف شوند و حداکثر سه روز در یخچال نگهداری می‌شوند. نبود مواد نگهدارنده باعث می‌شود سلامت عمومی حیوان حفظ شود و دستگاه گوارش او سالم‌تر بماند.

اگر چه استفاده از غذای خشک و غذای خانگی هم گزینه‌ی مناسبی برای گربه‌ها است اما غذای کنسروی و پوچ به دلیل ویژگی‌هایی که ذکر شد، بهتر است حداقل یکبار در رژیم غذایی گربه خانگی گنجانده شود.

غذای گربه

غذای گربه

طرز استفاده از کنسرو گربه

بهترین کنسرو برای گربه با برندهای تجاری مختلف، حاوی مقدار قابل توجهی آب، پروتئین‌های کافی و ضروری، مقدار کمی سبزیجات و غلات هستند که روی هم رفته می‌توانند نیاز تغذیه‌ای حیوان را به طور کامل برطرف کنند. مزیت بسیار مهم استفاده از غذای کنسروی راحت بودن آن هم برای صاحب پت و هم خود او است. این غذا نیاز به آماده‌سازی قبلی ندارد و همین که در آن باز شود برای حیوان قابل استفاده است. گربه‌ها هم معمولا به مصرف پوچ و کنسرو رغبت بیشتری نشان می‌دهند تا غذای خشک.

آب بدن گربه تا حد زیادی با خوردن پوچ و غذای کنسروی برطرف می‌شود اما حیوان خانگی شما باز هم نیازمند مصرف بیشتر آب آشامیدنی تمیز است. بنابراین حتما در کنار غذای کنسروی، در ظرفی جداگانه آب آشامیدنی پاکیزه هم در دسترس حیوان قرار دهید.

آیا کنسرو گربه را باید جوشاند ؟

خیر! غذای کنسروی نیاز به جوشاندن یا گرم شدن ندارد. این کنسروها در بسته‌بندی‌های کاملا استاندارد به بازار عرضه می‌شوند که مدت زمان نگهداری آن‌ها و همچنین سلامت محتوای داخل قوطی را تضمین می‌کند. کنسرو پیش از باز شدن، باید در مکانی خشک و خنک و در دمای محیط نگهداری شود؛ کنسرو را نباید در یخچال یا مکان خیلی سرد قرار دهید زیرا به دلیل سرد شدن بیش از اندازه، تمایل پت به خوردن آن کم می‌شود.

برخی گربه‌ها، خصوصا پت‌های مسن، ممکن است به غذای گرم رغبت بیشتری نشان دهند. اگر حیوان شما غذای گرم را بیشتر دوست دارد، می‌توانید کنسرو او را کمی گرم کنید. البته مراقب باشید که نجوشد یا بیش از اندازه گرم نشود.

طرز استفاده از کنسرو گربه

طرز استفاده از کنسرو گربه

نکات مهم هنگام خرید کنسرو گربه

رژیم غذایی پن را حتما از دامپزشک یا کارشناسان پت شاپ مورد نظرتان بخواهید. از دادن غذاهای خودسرانه، حتی از بهترین برندها، بپرهیزید.

  • هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنید.
  • کنسرو گربه را متناسب با سن و جنس حیوان و همچنین شرایط بدنی او تهیه نمایید و حتما از برندهای معتبر استفاده کنید.
  • به مواد تشکیل دهنده‌ی کنسرو دقت کنید. دقت داشته باشید محصول مورد نظرتان ارزش غذایی لازم را داشته باشد.
  • هنگام خرید کنسرو گربه دقت کنید که مشخص شده باشد از گوشت چه حیوانی در کنسرو استفاده شده است. بر روی بسیاری از قوطی‌های کنسرو با برندهای متفرقه، تنها ذکر شده است: «حاوی گوشت»؛ در این محصولات نوع گوشت ذکر نشده و نباید خریداری شوند.
  • اگر گربه شما کوچک است، از خرید قوطی کنسروهای بزرگ اجتناب کنید تا باقیمانده‌ی غذای حیوان اسراف نشود. چنانچه پت همه‌ی کنسرو را مصرف نکرد باقیمانده‌ی غذای او را در یک ظرف در بسته بریزید و درون یخچال نگه دارید. اگر غذای کنسروی چندین ساعت در فضای اتاق بماند، فاسد می‌شود و نباید استفاده شود.
  • کنسروهای گربه طعم‌های مختلفی دارند؛ هنگام خرید کنسرو گربه به ذائقه و طعم مورد علاقه حیوان توجه کنید.
  • سعی کنید از طعم‌های مختلف استفاده کنید تا حیوان تنها به یک طعم و برند غذایی عادت نکند.
طرز تهیه کنسرو گربه

طرز تهیه کنسرو گربه

معرفی 5 برند معتبر و بهترین کنسرو برای گربه

در ادامه به معرفی پنج برند مشهور و باکیفیت غذای گربه می‌پردازیم.

غذای گربه رویال کنین

غذای گربه رویال کنین

کنسرو گربه رویال کنین

رویال کنین یکی از مشهورترین برندهای محصولات غذایی حیوانات خانگی است. تمام محصولات این شرکت علاوه بر این که ارزش غذایی بالایی دارند، مطابق با بالاترین استانداردهای روز دنیا فرموله شده‌اند. رویال کنین به طور جداگانه و انحصاری چند نمونه غذای کنسروی تولید می‌کند که هر کدام برای شرایط خاصی مناسب هستند. کنسرو ریکاوری، کنسرو مادر و بچه، کنسرو مخصوص گربه عقیم، کنسرو توله و کنسرو گربه بالع با طعم‌های مختلف از پر تقاضاترین محصولات این شرکت و بهترین کنسرو برای گربه ها هستند. هضم آسان و ارزش غذایی بسیار بالا در کنار طعم و عطر دلپذیر از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات غذایی رویال کنین است.

غذای گربه گورمت گلد

غذای گربه گورمت گلد

کنسرو گربه گورمت

گورمت شرکتی آلمانی است که طعم و کیفیت غذاهای کنسروی آن شهرت جهانی دارد. این برند نیز انواع مختلفی از غذای کنسروی را که مناسب با ویژگی‌ فیزیکی و سن حیوان است تولید می‌کند. کنسرو گورمت حتی بدغذاترین گربه‌ها را نیز شیفته‌ی خود می‌کند و یک منبع غذایی کامل و مغذی و بهترین کنسرو برای گربه شما به حساب می‌آید.

غذای گربه شایر

غذای گربه شایر

کنسرو گربه شایر

شایر یک برند معتبر ایرانی است که کیفیت محصولات غذایی آن با برندهای جهانی قابل رقابت است. محصولات کنسروی شایر سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری برای بدن گربه‌ها است؛ کاهش خستگی و رفع بی‌خوابی یکی از فوائد مهم غذای کنسروی شایر است که به علت تامین ریزمغذی‌های بدن حیوان رخ می‌دهد. محصولات این برند برای انواع نژادها مناسب است و به علت دارا بودن طعم و عطر دلپذیر، می‌تواند بهترین کنسرو برای گربه دوست داشتنی شما باشد.

غذای گربه شسیر

غذای گربه شسیر

کنسرو گربه شسیر

در فرمولاسیون محصولات شسیر از مواد طبیعی استفاده شده است. انواع کنسرو گربه این برند، فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده است؛ به همین دلیل می‌تواند یک محصول ایمن و سالم و بهترین کنسرو برای گربه محبوب شما باشد. محصولات کنسروی شسیر با طعم‌های مختلفی عرضه می‌شوند که بسته به ذائقه‌ی حیوان می‌توانید آن را تهیه کنید. تنوع طعم در محصولات شسیر بسیار بالا است به طوری که به طور حتم می‌توانید کنسرو محبوب گربه سخت‌ پسندتان را از بین طعم‌های مختلف کنسرو شسیر پیدا کنید.

غذای گربه جیم کت

غذای گربه جیم کت

کنسرو گربه جیم کت

جیم کت یکی از برندهای معتبر و بهترین کنسرو برای گربه ها است. این برند آلمانی است و مواد تشکیل دهنده‌ی محصولات آن، همه از مواد طبیعی و ارگانیک تشکیل شد‌ه است. غذای کنسروی جیم کت فاقد مواد نگهدارنده و رنگ است و در طعم‌های مختلفی به بازار عرضه شد‌ه است. میزان پروتئین محصولات جیم کت بسیار بالا است. همچنین محصولات این برند به دلیل داشتن مالت، باعث پیشگیری از تشکیل گلوله مویی در بدن حیوان یا کمک به دفع راحت‌تر آن می‌نماید.

سخن پایانی

پیشنهاد می‌شود برای تغذیه گربه‌ عزیزتان، یکبار در روز از غذای تر کنسروی استفاده کنید. استفاده از محصولات کنسروی باعث سلامت بیشتر و طول عمر گربه‌ها می‌شو‌د؛ همچنین مقدار قابل توجهی از نیاز حیوان به آب با خوردن غذای کنسروی رفع می‌شو‌د. قابلیت هضم ساده‌تر و خوش خوراک بودن از دیگر ویژگی‌های غذای کنسروی می‌باشد.

در این محتوا به معرفی پنج محصول خوش خوراک و معتبر، که در بازار ایران موجود است، پرداختیم. این محصولات را می‌توانید از فروشگاه‌ها و پت‌شاپ‌های معتبر و یا از وب سایت آرکوپت شاپ با قیمت مناسب و ضمانت اصل بودن محصول تهیه نمایید.

در پایان، از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم و امیدواریم اطلاعات بیان شد‌‌‌ه برایتان مفید و کاربردی واقع شد‌ه باشد.